PLANNING PER AL DILLUNS 11/05/20

Bon dia famílies!! Com ha anat el cap de setmana? Comencem la setmana amb energia! Aquestes són les propostes de avui Dilluns. Espero que gaudiu!

- Assemblea: Comencem parlant de com ens sentim, cantem les cançons per a despertar-nos, mirem el nostre calendari i escrivim la data. També mirem quin temps fa i comptem quántes "fitxes " hi ha a cada pot del temps i per tant, quin temps va fer la majoria dels dies la setmana passada. Podem jugar a ordenar els pots segons el número de fitxes (de més fitxes a menys fitxes o a l'inrevés). I com hem començat una nova setmana tornem de nou a ficar "fixes" al pot que correspongui per seguir treballant amb l'estadística del temps.

- Avui us proposo treballar la RIMA. Primer escoltarem aquesta rima amb moviment tan divertida tiulada "El Chaparrón". Aquestes rimes ajuden a precisar l'articulació, la tonicitat de la llengua i llavi, a la tonicitat muscular, l'atención, bona postura corporal, etc. Per tot això és molt important imitar-ho exactament igual al video.



Lletra "El chaparrón"


Plou a la muntanya, Plou a la muntanya, plou al meu balcó, nena no et mullis, amb el xàfec fort. Posa’t un paraigües, un paraigües gros, nena no et mullis, amb el xàfec fort.


- A continuació posarem en marxa la nostra part més creativa i inventarem la nostra primera rima!! Primer li proposem als infants triar 5 paraules (poden ser objectes de casa com peluixos, la mascota, un moble, un color... i han de trobar una altra paraula que rimi. Seguirem la estructura següent "paraula triada per l'infant (ex. xocolata) vosaltres direu "rima amb" (l'infant haurà de trobar una altra paraula que acabi amb la mateixa vocal (ex. patata). Per tant "Xocolata rima amb patata, "Sofà rima amb mamà", i així succesivament. Aquí teniu una pàgina on explica com ensenyar a fer rimes als més petits.



- Després, us proposo escriure el parell de paraules que hagin fet rimar. Per exemple "XOCOLATA" i "PATATA" i hauràn d'identificar i encerclar les vocals que tinguin igual. Si no poden escriure la paraula, la podeu escriure vosaltres i ells fan el cercle. Mireu el meu exemple!



- Per acabar, podeu propasar-li crear de manera oral una rima més elaborada a partir de qualsevol altra cosa que els inspirin com pot ser el seu propi nom, la seva jogina preferida, super-heroi, animal preferit, etc. Per últim, s'han d'inventar un títol i intentar escriure-lo si vol i fer un dibuix.

Avui per activar-nos us proposo un JOC NEUROMOTOR!!! Això vol dir que activem ambós hemisferis del cervell per augmentar les conexions neuronals alhora que activem el cos. Aquest tipus de jocs tenen múltiples beneficis per a desenvolupar les funcions executives tan necessàries per l'aprenentatge com són l'atenció, l'equilibri, la coordinació i la lateralitat. És molt divertit, mireu!!



- Per tornar a la calma, us proposo les postures de yoga dels animals del mar que tant els hi agrada!




Això és tot per avui! Espero que hàgiu gaudit molt de les propostes! Continuem demà amb més idees. Una abraçada molt gran Arcs de Sant Martí!! 💜💜💜

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARLEM DE... LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTRICITAT FINA