PLANNING PER AL DIMECRES 29/04/20

Bon dia Arcs de Sant Martí!! Què tal heu començat avui el dia? Espero que amb ànim i energia!! Anem pel planning per a avui:

- Assemblea: parlar de com ens hem aixecat, cantar les cançons, mirar el calendari i escriure la data, el temps que fa… Aprofitarem també per recordar les dites de l'estació i el mes i podem parlar de lo poquet que queda per que acabi el mes i comenci Maig. I també, recordar la rima amb moviment, El cocodril, que vàrem aprendre fa uns dies per seguir-la practicant.

PER QUÈ ÉS FONAMENTAL TREBALLAR LES RIMES A L'EDAT INFANTIL?
Les rimes són un element fonamental en el procés Conscienciació Fonológica, què és la capacitat de ser conscients de les unitats en que es divideix la parla. Escoltar rimes infantils ajuda als nens i nenes a aprendre cóm els sons es combinen per formar paraules i frases, i a entendre el ritme de la llengua, la qual cosa els facilita la posterior adquisició de la lecto-escriptura. 







Lletra rima El cocodril: 
El cocodril camina molt tranquil, 
un peixet vol pescar.
Obre la boca, la torna a tancar.
No ha tingut sort, ho torna a provar.
El cocodril camina molt tranquil, 
un peixet vol pescar.
Obre la boca, la torna a tancar.
Sí ha tingut sort, nyam nyam nyam nyam

- Avui per treballar les habilitats lògico-matemàtiques, us proposo aquestes divertides propostes per comptar i treballar l'associació grafia-quantitat. Per a preparar el joc, intentarem que siguin els propis nens/es els que escriuen els números per així, treballar també la grafomotricitat. 
Podeu fer un dia una i l'altra un altre dia. Per a la primera proposta, podeu emprar com a elements macarrons, cigrons, botons, pompons.... i per a la segona, si no teniu pals podeu emprar bastonet de les orelles, escuradents, canyetes, pals de polo o qualsevol altra cosa allargada que tingueu per casa. Imaginació al poder! 


    La qüestió és treballar de manera lúdica i significativa la corresponencia quantitat-número, la grafia del número i la sèrie numèrica. Recordeu què és molt important vigilar la direccionalitat a l'hora d'escriure els números perquè no agafin mals vicis.  Aquí teniu una plantilla perquè els expliqueu per on han de començar a escriure el número. 

    - ENGLISH. GOOD MORNING! Aquí teniu algunes cançons per començar:










    I a continuació, teniu una història d'en Cookie i els seus amics na Lulu i en Denzel.


    Avui us proposo que els vostres fills/es dissenyin un circuit per a vosaltres!! Com aquests dies enrere ja hem fet diferents circuits i jocs, podeu recordar amb ells quins han estat les activitats que més els han agradat per a incorporar-les al circuit o les més difícils. Vosaltres ho fareu primer seguint les seves instruccions i després els tocarà a ells fer-ho. Segur que els agrada invertir els papers i ser ells els "mestres de psico"!

    - Per a acabar, ens relaxarem fent-nos mútuament un massatget amb la cançó de na Damaris Gelabert, que ens agrada molt.



    Aquestes són les activitats per a avui, espero que tingueu un bon dia i ho passeu bé fent les propostes. Demà seguim amb més idees!!! Petonets per als meus nens i nenes, us estimo!! 💜💜💜

    Comentaris

    Entrades populars d'aquest blog

    PARLEM DE... LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTRICITAT FINA