PLANNING PER AL DILLUNS 16/03/20

Bon dia famílies!

Comencem una setmana diferent a causa de la insòlita situació que estem vivint. Quedar-nos a casa és la millor manera d'ajudar a contenir l’expansió del virus i poder recuperar la normalitat com més aviat millor.
A través del blog, aniré compartint amb vosaltres propostes i activitats perquè feu a casa aquests dies que compartireu en família i així, repassar continguts que hem treballat al llarg del curs. També us deixo el meu correu per si teniu qualsevol dubte i us voleu posar en contacte amb mi: tanitpb@gmail.com

És molt important que establiu horaris i rutines amb ells/as durant aquests dies (aixecar-se tots els dies a la mateixa hora, dedicar el mateix horari a realitzar activitats amb ells, esmorzar i menjar a la mateixa hora, temps per a joc lliure, involucrar-los en la mesura dels possible en les tasques domèstiques...).

Les propostes variaran cada dia per a adaptar-se en la mesura que sigui possible al nostre horari de classe. El PLANNING per al DILLUNS:

  • Assemblea. A classe cada dia comencem cantant diferents cançons per a acabar-nos de despertar i donar-nos els bon dia. És un temps per a explicar-nos coses des d'un somni que hem tingut, alguna cosa que ens ha passat... Podeu aprofitar la cançó dels dies de la setmana per a mirar en el calendari quin dia de la setmana és i escriure la data en una pissarreta o en un paper amb la vostra ajuda tal com fem en classe, ajudant-los a fer el so de cada lletra (DILLUNS 16 DE MARÇ – Els podem ajudar dient-los la “D” de Daniella, la “I” de Ian, Iman, Iker...).  En Trobareu en una entrada anterior l'abecedari de la nostra classe i vídeos amb els sons de les lletres.

A continuació, podem mirar a veure quin temps fa i dibuixar en el calendari un sol, núvols, gotes de pluja... segons el dia. Quan acabi la setmana podeu mirar a veure quants dies ha fet sol, ha estat ennuvolat, ha plogut... 

Una altra idea que podeu fer són ampolles sensorials del temps o de les estacions, és una proposta molt creativa que segur que els hi encantarà i podeu adaptar-ho per a fer amb materials que teniu a casa. En aquesta página us explica com fer-ho: BOTELLES SENSORIALS TEMPS



En l'assemblea també solem aprofitar per a treballar la dita de l'estació corresponent i a vegades posem alguna cançó, com aquestes CANÇONS HIVERN

Finalment, podem apuntar o fer un dibuix amb colors diferents en una pissarra o paper del planning que seguirem al llarg del dia per a facilitar que ells s'estructurin mentalment el temps.

  • Conte Coronavirus. M'imagino que els vostres fills ja us hauran fet milers de preguntes sobre què és el coronavirus, per què no podem sortir de casa... He trobat aquest vídeo que explica de manera molt visual tota aquesta situació i el que hem de fer per a evitar contagis.
  • També, crec que els agradaria molt fer aquests dos experiments per a conscienciar sobre la importància de rentar-se les mans. El primer és molt ràpid de veure i només necessitem pebre, aigua i sabó. El pebre simula ser els virus, bacteris, gèrmens i es pot veure l'acció que té el sabó per a protegir-nos d'aquesta mena d'organismes.


El segon experiment és molt interessant (tinc programat fer-ho també en classe) i només necessitem llesques de pa (amb el pa de motlle no funciona perquè no es podreix a causa de la quantitat de conservants que té) i unes bossetes zip. Es tracta de tocar una llesca de pa amb mans brutes, tocar una altra llesca amb mans netes i l'última amb les mans amb guants. Podeu anar observant cada dia aquest experiment i veureu com es nota l'efecte de les mans brutes en el pa.




- Ioga. No podem oblidar la importància de fer una mica d'exercici físic cada dia. A més, el ioga també ens permet respirar profundament i concentrar-nos en la relaxació del nostre cos i ment. Jo us proposo aquesta cançó i conte de ioga per a avui.



 


  • Dibuix Arcs de Sant Martí Jo em quedo a casa. Molts ja haureu sentit d'aquesta iniciativa per a combatre el confinament. L'objectiu es tracta que tots els nens i nenes pintin cartells i pancartes i les pengin en la finestra de ca seva o a la terrassa perquè, quan treguin el cap els nens veïns, «vegin que en aquesta casa també hi ha un altre nen que també està passant el mateix que ell». 
I això és tot per avui. Avui l'explicació ha estat una mica més llarga (i per això l'he publicat tan tard) per a fer-vos algunes puntualitzacions. Espero no atabalar-vos, aquestes són algunes idees. Lo més important és que dediqueu cada dia un temps a fer alguna activitat més dirigida per a repassar continguts treballats en classe i que no perdin la rutina malgrat estar tot el dia a casa. A partir d'ara cada dia a les 8.00 us posaré el nou planning en el blog. 

En aquests dies paciència, calma, tranquil·litat i sentit comú. Fem cas de totes les recomanacions i quedem-nos a casa: vegem-ho com una oportunitat de passar temps en família. Tot passarà i ens veurem aviat. Estic a la vostra disposició per al que vulgueu.

Una abraçada molt forta per als meus Arcs de Sant Martí i fins demà!!💜💜💜

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARLEM DE... LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTRICITAT FINA