EN VINCENT VAN GOGH I ELS ARTISTES DE LA CLASSE DELS ARCS DE SANT MARTÍ

Aquest hivern hem treballat un quadre d'un gran pintor: Vincent Van Gogh. Aquest quadre, Paisatge d'hivern, no és molt conegut però té molts elements característics de l'hivern i per això, em va semblar ideal per a fer aquesta activitat.


Primer, vaig tapar la làmina amb post-its de diferents colors i d'un en un anaven sortint a llevar els post-its i havien de dir que era el que els hi semblava que veien. Aquest sens dubte, és un gran exercici d'observació, d'atenció i de lògica. De fet, ells es van fixar en més detalls dels que jo havia vist en un primer moment. Quan ja vàrem destapar el quadre complet vàrem comentar tot allò que vèiem. Els hi vaig demanar quina estació havien volgut representat en el quadre i perquè ho creien. Tots van coincidir en què era hivern i van fer molt bons raonaments. Es van fixar en les fulles que volen per l'aire perquè fa vent, molts arbres no tenen fulles, hi ha molta neu i per això tot està blanc, l'home porta botes, barret i abric... perquè segurament fa fred. 
També, els hi vaig preguntar qui podia haver pintat aquest quadre i els hi vaig parlar una miqueta del seu autor Vincent Van Gogh. 


A continuació, per equips cooperatius cada nen/a va pintar una part del quadre amb ceres i després, van fer un puzle entre tots aferrant cada peça en el seu lloc en una cartolina. Mireu quin mural tan bonic ens ha quedat entre els 4 equips!! Per a accedir a l'àlbum complet feu click als collages.



La vida i l'obra d'en Vincent Van Gogh els ha cridat molt l'atenció i aquesta activitat l'han gaudit molt. Com ells també són uns artistes els hi vaig proposar fer un dibuix amb aquarel·les d'un paisatge de manera lliure, com havia fet en Van Gogh. Després, em van dir quin títol li volien posar i van repassar les lletres. A l'àlbum podreu veure als artistes ensenyant les seves obres als companys.

També, vàrem llegir el conte Camille i els gira-sols que vaig trobar a la biblioteca de Can Ventosa i vàrem veure els dibuixos de les Tres Bessones i en Van Gogh. Us deixo els vídeos i us recomano per a veure aquests dies els dibuixos de les Tres Bessones. Les protagonistes són Ana, Elena i Teresa, tres bessones que, cada vegada que fan alguna entremaliadura, són castigades per la Bruixa Avorrida, la qual les envia a diversos contes o successos de la història perquè aprenguin. Allí, han d'ajudar als personatges del conte si volen sortir del mateix i no quedar atrapades, principal objectiu de la bruixa. Estan molt bé!! 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARLEM DE... LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTRICITAT FINA