EL MÓN DE LA LECTURA I L'ESCRIPTURA A TRAVÉS DELS NOSTRES NOMS

"Els nens de tres anys, quan comencen l'escola, ja han viscut algunes experiències amb el codi escrit encara que no siguin conscients del seu significat ni la seva utilitat. Saben algunes lletres i han vist paraules escrites, potser perquè els pares els han llegit contes o perquè han vist rètols al carrer o al supermercat, panells indicadors a la carretera...

A l'escola, a més, s'adonen que hi ha un element compost per lletres, que pren moltíssima importància i que regula les situacions a l'aula: el seu propi nom. El troben escrit per tot arreu i reconèixer-lo els permet resoldre situacions funcionals: desar les seves pertinences, ocupar un espai concret, ordenar els seus treballs, identificar-se davant dels companys, anticipar l'ordre de participació en determinades activitats... De seguida, el nom comença a donar sentit al codi escrit i es converteix en un dels signes identificadors més importants i propers. És la font de motivació indiscutible per descobrir les lletres i l'escrit i, per tant, començar el procés de la lectoescriptura a partir del propi nom és el millor punt de partida a P3". (Extret del Blog https://marta345.blogspot.com/)

En aquesta entrada us volia mostrar algunes de les activitats que hem fet al llarg del curs per a treballar el nom propi i conèixer les lletres de l'abecedari a través de la inicial dels nostres noms. Algunes d'aquestes activitats i materials dels quals disposem a la classe  per jugar són:

  • Pissarres vileda per a escriure, esborrar, fer traços i aferrar lletres magnètiques.
  • Lletres magnètiques per a compondre el nostre nom, jugar amb les lletres en les pissarres i classificar-les.
  • Sac amb lletres dibuixades per a jugar a reconèixer-les i classificar-les.
  • Llibre dels noms dels gatets del món on han de relacionar la foto amb el nom del company.
  • Llibre per a jugar a "endevinar" quin nom posa i comprovar-ho destapant la foto i així afavorir la prelectura.
  • Lletres "divertides" i els nostres noms per a elaborar l'abecedari de la nostra classe (ja l'hem penjat en un lloc visible de l'aula).
  • Làmines plastificades amb el nostre nom per a jugar a escriure el traç del nostre nom.
  • Lletres i números de carretera per a jugar a recórrer-les fent el traç amb cotxes.
  • Taps amb adhesius de lletres per a jugar a buscar lletres, compondre paraules...
  • Plantilles per a escriure lletres.
  • Gomets de números i lletres per a fer els nostres dibuixos i composicions.
  • Lletra inicial de cadascun decorada a casa amb una foto de cadascun (primer les vàrem presentar davant dels companys i les vàrem posar en un lloc visible en l'espai de la biblioteca).
  • Buscar la nostra inicial escrita amb guix al pati.


Per accedir a l'àlbum de fotos feu click.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARLEM DE... LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTRICITAT FINA