PRIMERA RONDA DE TALLERS

QUÈ SÓN?

Els tallers són una metodologia de treball i, per tant, una forma d'organitzar l'aprenentatge infantil. Els tallers tenen com a referents pedagògics autors com Freinet i Malaguzzi. Durant els tallers, nens i nenes de diferents edats (3, 4 i 5 anys) s'intererelacionen i interactuen entre ells aprenent els uns dels altres; els petits dels més grans i els més grans reforcen els seus coneixements pel fet d'ensenyar als més petits. Als tallers, les activitats es presenten més sistematitzades i dirigides que als racons, ja que el mestre guia la proposta i dóna les eines per dur-la a terme. Per tant, treballar per tallers permet crear un espai de relació, interacció i vincle compartit entre grans i petits que afavoreix el desenvolupament integral de tots els infants. 

Aquest any, fem tallers els DIJOUS. Es fan grups heterogenis amb nens/as de totes les classes i cada setmana els toca anar a un taller diferent, fins que tots els nens/es han passat pels diferents tallers. 


1) PRIMERA RONDA DE TALLERS: 

  • TALLER D'ART (Nieves i Tanit): Fem dibuixos "secrets" amb fulles de la tardor. Passant una cera blanca per sobre de la cartolina es queda marcada la silueta de la fulla que està a sota i quan pintem amb les aquarel·les es comença a vuere el constrast del dibuix sobre la taca, a causa de que la cera no es barreja amb l'aquarel·la. D'aquesta manera es produeix un efecte sorpresa. 


  • TALLER DE CUINA (Marta i Montse): En aquest taller coneixem l'espai de la cuina i observam quins estris utilitzem per cuinar. D'aquí soregeix la necessitat de crear uns gorros de cuiner/a per anar ben preparats quas ens fiquem a la cuina. 


  • TALLER D'EXPERIMENTS (Irene i Maite): Fem experimentació amb la llum i la foscor. Amb una música tranquil·la de fons, experimentem amb les nostres llanternes diferents formes, colors fluorescents, paper de cel·lofan, cristalets de colors, etc. Desprès descobrim les ombres del propi cos, el reflexe al mirall i més.  


  • TALLER DE CONTACONTES (Mari Carmen i Maria José): Expliquem el conte de "El grúfal" amb un teatre d'ombres i desprès pintem la nostra careta del grúfal. 



A continuació, els deixem un paper d'autoavaluació dels tallers on els infants poden expressar a través de les cares (molt content, content i trist) si els ha agradat el taller!


Finalment, en acabar el taller, cada infant torna a la seva classe i fem una conversa de retrobada amb la tutora de referència en la que cada infant explica a la resta on han anat i amb qui, què han fet i com s'ho han passat. D'aquesta manera, treballem l'escolta activa, l'expressió oral i compartim experiencies!





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PARLEM DE... LA IMPORTÀNCIA DE LA MOTRICITAT FINA